Korak prema modernom dobu

Kreće obnova zastarjele željezničke infrastrukture: 'Vrijednost radova je oko 366 milijuna kuna'

27.8.2020. u 22:00/ Boris Mišević

Osim pruge sanirat će se mostovi, prilazne ceste, pružni prijelazi i pothodnici

Hrvatska kreće u veliku obnovu zastarjele željezničke infrastrukture. Investicija je teška tri i pol milijarde eura, a najveći dio tog novca bit će povučen iz europskih fondova.

Ministar prometa Oleg Butković obišao je radove na najprometnijoj željezničkoj dionici od Zagreba do Savskog Marofa, dugoj 17 kilometara gdje su radovi u punom jeku.

To je pravac legendarnog Orient Expresa, a posljedni remont na toj pruzi rađen je 1974. godine.

Moćna mašina radi punom parom. Sve kako bi vlakovi tom dionicom ne bi puzali već nakon dvije godine mogli početi voziti brzinom koja je primjerenija modernom dobu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
upozorava sve mjerodavne, ali ništa

POTRAGA EKSKLUZIVNO DONOSI: Jedini stručnjak HŽ-a za sigurnost tvrdi da je pitanje dana kada će se dogoditi tragedija

Image
upozorava sve mjerodavne, ali ništa

POTRAGA EKSKLUZIVNO DONOSI: Jedini stručnjak HŽ-a za sigurnost tvrdi da je pitanje dana kada će se dogoditi tragedija

"Ova dionica je dugačka 18 kilomatara, vrijednost radova je oko 366 milijuna kuna. Rok dovršetka je ljeto 2022 godine i ne sumnjamo da će završiti projekt u roku", rekao je Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ infrastrukture.

Austrijski građevinci na teren su izvukli najjače oružje. I sam ministar Butković bio je impresioniran.

Upravo se čita

Image
muška krunica

Batarelo o klečanju na Trgu: 'Trg smo već zauzeli. Duhovno ćemo osvajati cijelu Hrvatsku, časna riječ'

"Evo došli smo vidjeti ovaj poseban vlak koji je usko specijaliziran za donji ustroj pruge i nisam to nikada vidio i drago mi je bilo da i to eto uživo vidim", kazao je Butković.

To je nešto što ne možete vidjeti svaki dan. Stroj koji diže prugu na jedan viši nivo i onda ga poravnava vrijedan je čak 150 milijuna eura. Kada stroj digne prugu ona će biti onda dodatno obnovljena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim pruge sanirat će se mostovi, prilazne ceste, pružni prijelazi i pothodnici. Napokon će se sanirati i kolodvorske zgrade koje su toliko stare da pamte i prolaske Orinet Expresa.

Postaja Savski Marof zadnja postaje prije slovenske granice koja se nalazi 300 tinjak metara u onom smjeru. I dobra je vijest da će se obnvaljati i ove stare zgrade kolodvorske poput ove koja je izgrađena još 50-ih godina prošlog stoljeća i od tada nije obnavljana.

Ovo je najprometnija dionica u Hrvatskoj. 160 vlakova dnevno s brzinom od 60 km na sat. Nakon obnove brzina se diže na 120 na sat.

"Ovim rekonstrukcijama naš grad postaje još poželjniji za život jer dobivamo infrastrukturu na razini gradova razvijene Europe", izjavio je Željko Turk, gradonačelnik Zaprešića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska ima plan obnoviti ili izgraditi nove pruge na najbitnijim pravcima. Više dionica na koridoru deset koji vodi od Europe prema istoku te konačni dovršetak nizniske pruge na važnom pravcu koji se proteže od Mađarske granice do Rijeke.

"Gledajte sada nam slijedi veliko ulaganje u željeznice. Vi da izgradite neku dionicu treba vam nekoliko godina i još za pripremu. Ali HŽ iNFRA radi jako dobro i na tome im čestitam", poručio je Butković.

Osim pruge HŽ najavljuje i kupovinu 32 elektromotorna vlaka. Putnicima obećavaju veću udobnost i brzinu.

Više s weba

Pročitajte još

Image
NISU BAŠ BILE BLAGONAKLONE

Provjerili smo što o potencijalnom ministru zdravstva misle neke njegove pacijentice!

Više s weba