SMS smutnje

Poslao SMS da plati parking u Zagrebu, sve je izgledalo OK. A onda mu zalijepili kaznu: 'Tko je tu lud?'

Image
Foto: Romeo Ibrišević/Pixsell

Čitava zbrka nastala je kad je Romeo Ibrišević poslao SMS da plaća jednu zonu, stigla je poruka da plaća jeftiniju zonu. Svi tvrde - nije naša greška

Ljut, revoltiran, frustriran i beskrajno odlučan da istjera mak na konac, poznati fotograf Romeo Ibrišević iz Samobora odlučio je utjerati svoja potrošačka prava nakon što je bio u Zagrebu, platio parking, a svejedno mu je stigla kazna od 60 kuna.

Sve je krenulo slanjem SMS-a kojim je Ibrišević htio platiti parkiranje u drugoj zoni na području zagrebačkog Maksimira. Pokazao nam je - poruka je točno ispisana s točnom registracijom, u polju u koji se upisuje broj SMS-a također točan, za Ibriševića je to bila dovoljna potvrda da je sve u redu. Ali...

"Stigla mi je povratna poruka da je parking plaćen, uljuljan u vlastitu sigurnost, nisam provjeravao detalje poruke. A onda me je kasnije dočekala kazna! Ništa mi nije jasno, provjeravam još jednom je li stigla poruka da sam platio parking, vidim da jest, ali onda detalji... Iako sam poslao poruku na broj 700102, što je broj SMS-a za plaćanje druge zone parkiranja, povratno mi se vratila poruka da sam platio treću zonu koja se plaća preko broja 700103 i zato sam dobio kaznu zalijepljenu na šajbi. Nit kriv nit dužan!", ljut je Ibrišević.

Kaže, iako je m-parkingu poslao da plaća drugu zonu, sustav mu je isporučio potvrdu da je platio treću (i jeftiniju) zonu. Ibrišević kaže da se obratio Zagrebparkingu,a onda je krenula prepiska između njega, Zagrebparkinga i Telemacha (operatera kojeg koristi). Zagrebparking i Telemach tvrde da su zaprimili poruku na broj 700103, da mu ze zato naplaćena jeftinija karta parkiranje, a on pokazuje poruku na kojoj stoji da je slao poruku na broj 700102. I tako u krug.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Romeo Ibrišević morao je platiti SMS-om jer automati na parkiralištima odavno ne rade

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
Image

Romeo Ibrišević morao je platiti SMS-om jer automati na parkiralištima odavno ne rade

Sanjin Strukić/Pixsell

"Iz Zagrebparkinga su me tad uputili na teleoperatera koji kaže da nema ništa s tim, potom su tvrdili da moj mobitel ne valja. To da je možda sustav pogriješio i da je njihova greška, ne spominju. Ako nisu u stanju dvije godine fiskalizirati svoje automate po Zagrebu, onda im ništa ne vjerujem. Kaznu iz principa ne želim platiti, neka me tuže. Imam dokaz da sam slao poruku kako bih platio drugu zonu. Ne tražim ništa drugo nego da mi objasne kako sam ja kriv", revoltiran je Ibrišević.

Pokazao nam je prepisku. Zagrebparking mu je odgovorio da su evidentirali da je platio parking za treću zonu.

Upravo se čita

Image
transakcije iza sp-a

Vatreni već sada nadomak zaradi od drugog mjesta u Rusiji, a nezamislive iznose tek mogu zaraditi

"S naše strane vidimo kako se radi o SMS poruci koja je poslana za 3. zonu i tako je i naplaćeno. Što se dogodilo na strani teleoperatera, odnosno zašto je na vašem mobitelu prikazan broj 700102, ne možemo utvrditi", odgovorili su mu. Upućuju ga i da provjeri postavke SMS/MMS-a kako bi dalje mogli uredno plaćati bez navedenih poteškoća.

U daljnoj korespondenciji navode i da su kontaktirali Telemach te su potvrdili da je "Telemach u njegovom slučaju naplatio aktivacijskog koda SMS prema 700103 te po zaprimanju sporne SMS poruke na njegov uređaj, izvršila se naplata same usluge parkinga od dvije kune".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dopisivao se Ibrišević i s Telemachom pa su mu odgovorili: "Telemach Hrvatska je davatelj usluga SMS parkinga te shodno tomu odgovor koji ste zaprimili ne šalje Telemach nego davatelj usluga s navedenih bojeva. Telemach je u Vašem slučaju naplatio slanje aktivacijskog koda prema 700103 te po zaprimanju sporne SMS poruke na Vaš uređaj izvršila se naplata same usluge parkinga od dvije kune. Korisnik plaća parkiranje slanjem SMS poruke na SMS parking broj odgovarajuće zone otvorenog parkirališta ili garaže, te u roku od dvije minute prima povratnu SMS poruku sa svim podacima na svoj mobilni telefon kao potvrdu plaćanja. Nakon primanja potvrde o primitku povratne SMS poruke na mobilni telefon, Telemach tereti račun Korisnika za trošak parkiranja. Ako Korisnik ne dobije povratnu SMS poruku u roku od dvije minute, plaćanje parkiranja ovom uslugom nije uspjelo, a njegov račun neće se teretiti za iznos parkiranja. Također, račun Korisnika neće se teretiti ni u slučaju nemogućnosti završetka transakcije, već će mu biti poslana SMS poruka kojom ga se obavještava da plaćanje nije uspjelo, te se tom porukom poništava svaka prethodna poruka poslana Korisniku.

Image
rezultati poslovanja

Zagrebački holding završio prošlu godinu u minusu od čak 794 milijuna kuna

Image
rezultati poslovanja

Zagrebački holding završio prošlu godinu u minusu od čak 794 milijuna kuna

Dakle, Ibrišević se počeo vrtjeti u krug s prepiskama u kojima i Zagrebparking i Telemach tvrde da mu se naplatilo parkiralište temeljem SMS-a koji je poslao. No na njegovom uređaju i dalje stoji da je plaćao za drugu, a da mu je naplaćena treća zona.

I mi smo se obratili Zagrebačkom holdingu, pitali smo da li se često događa da netko pošalje jedan broj, a da se naplati kriva zona parkiranja. Kažu - nije.

"Slučaj, u kojem korisnik m-parking usluge upiše jednu zonu parkiranja, a sustav mu isporuči potvrdu o plaćanju druge zone, ako nije došlo do kvara sustava, nije moguć. Ako je ipak došlo do bilo kojeg oblika pogreške prilikom plaćanja ili obrade uplate, korisnik ima mogućnost uputiti svoju reklamaciju podružnici Zagrebparking na mail adresu infozgp@zgh.hr ili pisanim putem na adresu Podružnice. U tom slučaju podružnica Zagrebparking individualno pristupa svakoj pritužbi te korisnik u zakonskom roku dobiva odgovor. Kako bi se provjerila reklamacija, stranka treba navesti broj mobitela, odabranog teleoperatera, datum slanja SMS-a, registraciju vozila te, ako je izdana, broj dnevne parkirališne karte", navode u svom odgovoru iz Zagrebačkog holdinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pitali smo i Darka Kleinbergera iz Nezavisnog sindikata radnika Zagrebparkinga jesu li imali slične slučajeve, te i on kaže da nisu, da se ne sjeća sličnog slučaja.

Ni Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kaže da nisu primili slične primjedbe i da se ne sjeća takvog slučaja, ali daje savjet kako reagirati u ovakvom potrošačkom sporu. Prvi korak je pisanje prigovora.

Image
Foto: Nikola Ćutuk/Pixsell
Image
Nikola Ćutuk/Pixsell

"Odgovor na njega mora stići u roku od 15 kalendarskih dana. Ako je odgovor negativan ili potrošač nije njime zadovoljan, on može ponovno pisati prigovor Povjerenstvu za reklamaciju unutar Zagrebačkog holdinga, a pisani odgovor mora stići u roku od 30 dana", kaže Ana Knežević. U samom povjerenstvu, pak, sjede predstavnici potrošačkih udruga. Ako ni tada potrošač nije zadovoljan odgovorom, iduća mu je instanca HAKOM, odnosno regulator davatelja ovakvih usluga.

Pitali smo o svemu i Telemach, no do objavljivanja ovog teksta, nisu nam odgovorili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ibrišević kaže da iz revolta neće odustati, smatra da nije kriv jer je napisao ispravan broj SMS-a, a da mu se parkiralište krivo naplatilo. "Nije stvar u 60 kuna kazne koju sam dobio, nego jednostavno želim znati kako se ovo moglo dogoditi i tko je kriv. Ja nisam, imam dokaz, poruku s točno ispisanim brojem", navodi Romeo.

Inače, iz Zagrebačkog holdinga odgovorili su da svaki dan naplate od 30.000 do 35.000 parkirališnih karata od pola ili sat vremena. Također otkrivaju, da ako netko zabunom pošalje SMS za skuplju parkirališnu zonu, da će mu ona vrijediti i da vozači ne moraju strahovati od kazne. Na primjer, ako netko pošalje SMS za plaćanje prve zone, a nalazi se u drugoj, sve je OK, priznat će mu se kao da ju je platio.

A imao je Ibrišević i pitanje vezano za automate za naplaćivanje parkiranja. Pita, zar je moguće da ne rade ni nakon dvije godine, da ljudi moraju hodati od jednog do drugog dok ne bi vidjeli da je jedini način plaćanje parkiranja SMS-om. Pitali smo Zagrebački holding što je i s tim.

"Podružnica Zagrebparking pravovremeno je pokrenula postupak javne nabave vezan uz nadogradnju automata koji se provodi sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi. Kako bi korisnicima olakšali snalaženje u trenutnoj situaciji, podružnica Zagrebparking na svaki automat izvan funkcije postavila je obavijest o ostalim mogućnostima plaćanja te individualizirane obavijesti o najbližem mjestu na kojem se parkirališna karta može kupiti, bilo da je riječ o lokaciji kioska ili najbližeg parkirališnog automata u funkciji. Osim toga, parkirališnu kartu moguće kupiti putem mobilnih telefona – i to SMS porukom ili putem mobilne aplikacije ZgPark te na ovlaštenim prodajnim mjestima i blagajnama organizatora parkiranja", navode u svom odgovoru iz Holdinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više s weba

Pročitajte još

Image

Pripazite što kupujute!

Više s weba