PRAVI OBITELJSKI BLAGDAN

Uskrsna šoping manija zahvatila cijelu Hrvatsku

30.3.2013. u 18:12/ RTL

Uskrsna šoping manija zahvatila je cijelu Hrvatsku. Među štandovima na tržnicama jedva se prolazilo, a trgovine su posljednjeg dana uoči najvećeg kršćanskog blagdana dupkom pune. Ipak, manija pražnjenja novčanika poput one u božićno vrijeme - izostat će. Uskrs, potpomognut krizom, ove godine biti će pravi obiteljski blagdan.

Da bi došli do mladog luka, Zagrepčani su se probijali kroz gužvu na Dolcu. S pločnika prepunih ljudi golubovi su se sklonili na sigurnu udaljenost, a kupci spremno vadili novac. Dok su neki pazili na svaku kunu, drugi su kući išli punih vrećica.

Blagdanski ručak većini neće proći bez janjetine i odojka. Trgovci kažu, cijene su kao i prošle godine. Primijeti se da je malo manje posla nego prošle godine, ali ljudi kupe pa i skromno.

Sindikati procjenjuju da će ovogodišnja uskrsna košarica od Velikog četvrtka do ponedjeljka, za četveročlanu obitelj, biti skuplja nego lanjska. Ona s najosnovnijim namirnicama koštat će 540 kuna. Uskrsna košarica kojoj se pridoda i bakalar, janjetina i slastice popet će se na 1000 kuna dok će najbogatiji stolovi koštati čak 1400 kuna.

"Nažalost najveći dio građana će pripasti onoj najjeftinijoj od 540 kuna ili niže od toga... Možda ćemo primijetiti gužvu u šoping centrima i na tržnicama, ali ljudi i očekuju da će nešto u zadnji tren pojeftiniti", izjavio je KrešimirSever, Nezavisni hrvatski sindikati.

Sociolozi objašnjavaju - koliko god malo novca imaju, građani ne žele štedjeti za blagdane. Ipak, Uskrs nije potrošački blagdan kao što je to Božić.

"To ne znači da se Uskrs ne koristi u komercijalne svrhe, jer trgovci i ekonomski sustav koristi sve blagdane i sva događanja kao priliku koju može iskoristiti za komercijalizaciju, za povećanje potrošnje", kazao je IvanBurić, sociolog konzumerizma.

Neki će potrošiti tako da će karticu ispeglati i za koji uskrsni poklon.

Više u prilogu!

Više s weba

Pročitajte još

Image

Huligani divljali po Barceloni

Više s weba