VAŽNO UPOZORENJE

Kad i izađemo iz kuća, hoćemo li imati snage za sve što nas čeka? 'Počnite s pripremama sada!'

Image
Foto: Pixabay

Za nekoliko tjedana očekujemo vraćanje mnogih obaveza koje su tražile izlazak iz kuće

21.4.2020. u 14:41/ Hina

Stručnjaci s Kineziološkog fakulteta (KIF) Sveučilišta u Zagrebu upozoravaju na velike probleme koji dolaze nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti, a istraživanje provedeno za cijeli svijet pokazuje značajan pad aktivnosti ljudi tijekom pandemije izazvane širenjem koronavirusa.

VEZANE VIJESTI

  • Gospodarstvenici zatražili od Vlade: Evo što bi se moglo otvoriti odmah, a što u svibnju

U Hrvatskoj je zabilježeno smanjenje aktivnosti na otvorenom od 21 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine.

"Nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti dolazi do značajnog slabljenja funkcija srca i žila, narušava se metabolizam glukoze, smanjuje se gustoća kostiju i količina mišića", upozorio je docent Kineziološkog fakulteta dr. sc. Maroje Sorić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvanredni profesor na KIF-u i kondicijski trener hrvatske nogometne reprezentacije Luka Milanović rekao je da postoji stručni konsenzus oko minimalne količine kretanja u jednom danu, a procjenjena je na 5000 koraka.

"10.000 koraka se smatra optimalnom količinom kretanja. Drugim riječima, 5.000 koraka za preživljavanje, a 10.000 za kvalitetu života. Trenutno se nalazimo u začaranom krugu smanjene tjelesne aktivnosti koja nam oslabljuje imunitet i tako nas čini podložnijima zaraznim bolestima. Ta ista tjelesna neaktivnost nas vodi i prema kroničnim nezaraznim bolestima, zbog kojih u ovoj pandemiji možemo biti životno ugroženi", istaknuo je Milanović.

Upravo se čita

Image
htjela se narugati?

Djevojka optužena za dilanje tvrdi da je lagala i kupcima podvalila čajeve i duhan

VEZANE VIJESTI

Hrvatski kineziolozi upozoravaju da nakon dvotjedne neaktivnosti značajno opada maksimalan primitak kisika, ali ako opterećenja dolaze u pravo vrijeme, adaptacija će biti pozitivna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za početak te pozitivne prilagodbe dali su i nekoliko preporuka:

  • Pokušajte svakih 30-60 minuta sjedenja prekinuti kratkim ustajanjem i istezanjem
  • Zavolite stepenice, 10 katova dnevno za početnike, a 20 i više katova za napredne
  • U slučaju dugog sjedenja ili ležanja napravite nekoliko vježbi mobilnosti i aktivacije mišića koji vas drže uspravnima
  • Svaki dan vježbanjem podignite frekvenciju srca, način i trajanje prilagodite trenutnoj tjelesnoj formi
  • Uključite vježbe disanja
  • Vodite računa o uravnoteženoj prehrani, unosu tekućine i kvalitetnom snu

Kineziolozi ističu da je ovo idealno vrijeme za promjenu i podizanje razine aktivnosti, ako ste u prethodnom razdoblju bili manje aktivni, jer za nekoliko tjedana očekujemo vraćanje mnogih obaveza koje su tražile izlazak iz kuće. Preporučuju najmanje 5.000 koraka dnevno i podsjećaju  da se tijelo može aktivirati i tijekom svakodnevnih aktivnosti, kao što su telefonski razgovori. Istraživanja pokazuju da se tijekom jedne minute telefonskog razgovora napravi oko 80 koraka.

Više s weba

Pročitajte još

Image
RASPRAVA NA TWITTERU

Srca mališana mogu biti na mjestu: američko zrakoplovstvo povuklo tvrdnju da Djed Božićnjak ne postoji

Više s weba