Crvene krvne stanice

Anemija: kako povećati željezo u krvi malim promjenama u prehrani

Image
Foto: Thinkstock

Anemija može uzrokovati osjećaj umora i slabosti jer kad imate manjak željeza u krvi, tijelo mora raditi 'prekovremeno' kako biste dobili dovoljno kisika u stanicama

28.11.2017. u 12:00/ Život i stil

Koji su simptomi anemije:

  • umor
  • vrtoglavica
  • kratkoća daha
  • 'preskakanje' srca

Hrana koju morate jesti kako bi povećali crvene krvne stanice

Nizak broj crvenih krvnih stanica obično je posljedica niske potrošnje potrebnih hranjivih tvari. Unos više hrane bogate hranjivim tvarima može dati tijelu potrebne 'alate' za stvaranje zdravih crvenih krvnih stanica.

Dolje navedeni vitamini i minerali mogu se uzimati kao dodatak prehrani, iako je najbolje da hranjive tvari dobijete izravno iz svježe hrane. Pokušajte konzumirati hranu bogatu sljedećim hranjivim tvarima:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željezo

Željezo je najčešće povezano s anemijom. Tijelo koristi željezo kako bi napravilo hemoglobin koji pohranjuje kisik u krvnim stanicama. Bez željeza, stanice ne mogu prenositi kisik tijelom. 

Izvori željeza su:

Upravo se čita

Image
DRUGAČIJE SVJETLO

Ovaj detalj otkriva značenje Horvatove geste na bizarnom intervjuu: Evo o čemu je riječ

  • školjke, kao što su kamenice i dagnje
  • špinat
  • sok od šljiva
  • tuna
  • govedina
  • tofu
  • pileća jetra
  • bijeli grah
  • leća

Vitamin B12

Vitamin B12 je važan za mozak i stvaranje novih crvenih krvnih stanica. Nedostatak može dovesti do abnormalnih crvenih krvnih stanica pod nazivom megaloblasti i stanja zvanog megaloblastična anemija. 

Vitamin B12 je vezan za proteine u hrani i prirodno se nalazi u crvenom mesu, ribi i školjkama. Mliječni proizvodi, poput mlijeka i sira, također sadrže vitamin B-12.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako prepoznati manjak vitamina ključnog za zdravlje tijela i mozga?

Često se dodaje u obogaćene žitarice za doručak, mlijeko od soje i prehrambene kvasce za dopunu dnevnog unosa osobe, osobito ako ne jedu meso ili mliječne proizvode.

Vitamin B9

Vitamin B9 također je poznat kao folna kiselina ili folat. To je bitan nutrijent za živčani sustav i nadbubrežne žlijezde i pomaže u stvaranju novih stanica u tijelu.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

Osobe s niskom razinom folata mogu razviti anemiju. Hrana bogata folnom kiselinom uključuje:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • leću
  • šparoge
  • špinat
  • obogaćeni kruh i žitarice

Vitamin C

Dok vitamin C ne utječe izravno na crvene krvne stanice, važno je jer pomaže tijelu apsorbirati više željeza. Željezo pomaže povećati broj crvenih krvnih stanica koje tijelo može napraviti.

Vitamin C se nalazi u raznovrsnoj hrani, uključujući:

  • kivi
  • jagode
  • naranče
  • sok od grejpa

Bakar

Bakar je esencijalni mineral koji pomaže tijelu da koristi željezo u krvotoku. Ako u tijelu nema dovoljno bakra, tijelo može biti teško apsorbirati željezo koje krvne stanice trebaju kako bi preživjele.

Image

sadnja suncokreta u tegli

Foto: Thinkstockphotos.com
Image

sadnja suncokreta u tegli

Thinkstockphotos.com

(FOTO: Thinkstock)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bakar se može naći u hrani kao što su:

  • jetra 
  • školjke - kamenice i rakovi
  • indijski oraščić
  • sjemenke suncokreta
  • leća

Vitamin A

Retinol, obično poznat kao vitamin A, podupire crvene krvne stanice na sličan način kao bakar. Može pomoći stanicama da apsorbiraju željezo koje im je potrebno da ostanu zdrave.

Hrana bogata vitaminom:

  • jetra 
  • slatki krumpir
  • mrkva
  • ulje jetre bakalara
  • tamno zeleno lisnato povrće, kao što su kelj, raštika i špinat
  • određeno voće, uključujući dinju i mango

Pročitajte još:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Više s weba

Pročitajte još

Image
Česta ljetna boljka

Hrana za proljev: što jesti, a što izbjegavati

Više s weba