samo pola sata

Dnevni drijemež jača vaš imunitet i otklanja stres

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Pola sata popodnevnog sna snižava razinu stresa i jača imunitet

12.2.2015. u 11:43/ RTL

Pola sata popodnevnog drijemeža ima učinak kao dva sata noćnog sna, jača imunitet i smanjuje stres, tvrdi najnovija studija.

"Naši rezultati dokazuju kako 30-ak minuta sna u popodnevnim satima ima itekako pozitivan hormonalni učinak na vaš organizam ukoliko večer prije niste spavali", pojašnjava jedan od autora istraživanja Brice Faraut sa Sveučilišta Paris Descartes.

"Ovo je prva studija koja pokazuje kako popodnevni san može povratiti biomarkere neuroendokrina i imunološki sistem u normalu nakon što ste tijekom noći spavali tek nekoliko sati", dodao je.

Prema prijašnjim istraživanjima, tri od deset osoba spavaju šest ili manje sati dnevno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znanstvenici su pokusu podvrgnuli 11 zdravih muškaraca u dobi od 25 do 32 godine. U prvom eksperimentu, noću su spavali po dva sata, dok su u jednom periodu istraživanja morali ostati budni ostatak dana, a u drugom su popodne odrijemali još 30 minuta.

U drugom testu spavali su po osam sati svaku noć, dok zadnji dan pokusa su mogli uživati u carstvu snova koliko su htjeli.

Upravo se čita

Image
'ŠIKLJALO JE'

Potukli se muškarac (55) i dijete (16). Maloljetnik dobio udarac u glavu, pao u lokvu krvi

Analizom urina i sline znanstvenici su otkrili kako se stres povećava, a raste i šećer u krvi, u onim razdobljima kada se spavalo samo dva sata dnevno. Međutim, hormoni se vraćaju u normalu čim se odrijema makar i pola sata u poslijepodnevnim satima.

Više s weba

Pročitajte još

Image
informirajte se

Čajevi u trudnoći: koje smijete, a koje ne smijete piti dok čekate bebu

Više s weba