serotonin

Hormon sreće može se povisiti i prirodnim načinima

Image
Foto: www.pixabay.com

Postoji nekoliko načina da prirodno povećate razinu serotonina i regulirate raspoloženje

23.4.2019. u 8:00/ Život i stil

Serotonin je hormon koji je vrlo važan za zdravlje. Osim što pomaže u reguliranju raspoloženja, serotonin je također potreban za motoričke sposobnosti i kognitivno funkcioniranje. Također je uključen u reguliranje krvnog tlaka, otkucaje srca i sustav probave.

Iako pojačavanje serotonina u vašem mozgu može pomoći u poboljšanju vašeg raspoloženja, nije lijek za svaki problem mentalnog zdravlja. "Serotonin je svakako važan neurotransmiter, ali postoje i brojni drugi neurotransmiteri koji su također važni", kaže integrativni psihijatar James Lake za Wellandgood. Važnu ulogu u reguliranju raspoloženja imaju dopamin, oksitocin i endorfin.

Imajući to na umu, postoji nekoliko načina da prirodno povećate razinu serotonina. 

1. Prehrana ima važnu ulogu

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Naučite od najboljih

5 tajni japanske prehrane zbog koje su Japanci jedan od najdugovječnijih naroda

Image
Naučite od najboljih

5 tajni japanske prehrane zbog koje su Japanci jedan od najdugovječnijih naroda

Ovisno o tome što jedete, serotonin se može povećati ili smanjiti u vašem mozgu.  "Nutritivni nedostaci mogu izravno dovesti do problema s obnavljanjem serotonina", kaže dr. Lake. Naglašava da je mediteranska prehrana osobito korisna za povećavanje serotnonina jer sadrži omega-3 masnoće, vitamin B12, cink, magnezij i željezo koji potiču zdravlje, a smanjuju upale. Hrana poput lososa, jaja, špinata, sjemenki, soje i orašastih plodova takođe može pomoći.

2. Sedam do osam sati sna

Upravo se čita

Image
stižu nove cijene

RTL Danas doznaje: Od utorka poskupljuje gorivo. Provjerite koje bi trebale biti nove cijene!

"Ljudi koji su depresivni ili imaju druge mentalne probleme često ne spavaju dovoljno ili spavaju previše", kaže dr. Lake. A to može utjecati na sposobnost vašeg tijela da koristi ili proizvodi serotonin. Nastojte spavati između sedam i osam sati.

3. Uzimajte vitamin D

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više istraživanja povezalo je nedostatak vitamina D s mentalnim zdravstvenim problemima. Vitamin D zajedno s omega-3 masnim kiselinama olakšava proizvodnju serotonina. Razgovarajte sa svojim liječnikom i provjerite je li vam potreban vitamin D.

4. Šetnja po suncu

Jedan od načina da dobijete dovoljno vitamina D je da provedete neko vrijeme vani, zbog čega mnogi ljudi osjećaju pad raspoloženja tijekom zimskih mjeseci. Ako se osjećate loše, pokušajte prošetati po suncu što svakako može pomoći u povećnju rezine serotonina.

5. Smanjite stres

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo vam sigurno nije iznenađenje da stres utječe na vaše raspoloženje. "Stres je kronično upalno stanje, kako u mozgu tako i u tijelu", kaže dr. Lake. "To može rezultirati oštećenjem neurona koji proizvodi serotonin ili druge dijelove mozga kojima je serotonin bitan za rad i cijeli sustav čini manje učinkovit", dodaje Lake.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Više s weba

Pročitajte još

Image
okrenuo sat unatrag

Genetičar s Harvarda otkrio što jede kako bi bio mlađi deset godina

Više s weba