otkrivamo

Istina o jajima: Koliko su zapravo zdrava i trebamo li ih jesti?

Image
Foto: Pexels

Jaja imaju brojne pozitivne strane, ali i negativne. Što je točno, a što nije kada je u pitanju konzumacija ove namirnice?

30.9.2019. u 8:43/ Život i stil

Jaja su jedna od popularnijih namirnica. Jednostavna su za pripremu, dostupna, obiluju hranjivim tvarima. 

"Jaje je zamišljeno kao nešto što sadrži sve nutrijente potrebne za rast i razvoj organizma. Očito je da je to nutritivno bogata namirnica", kaže za BBC profesor nutricionizma sa Sveučilišta Connecticut Cristopher Blesso. 

Osim što obiluje nutrijentima, jaje pomaže našem organizmu da asporbiramo hranjive tvari i iz drugih namirnica. Dodamo li ga u salatu pomoći će tijelu da iskoristi vitamin E iz povrća. 

No, usprkos pozitivnm stranama, desetljećima jaje izaziva rasprave zbog visokog udjela kolesterola. Jedno vrijeme jaja su bila na "crnoj" listi nutricionista jer ih se povezivalo s povišenim rizikom od srčanih bolesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko jaja dnevno smijemo pojesti?

Naime, jedan žumanjak sadrži 185 miligrama kolesterola, što je više od polovine preporučenog dnevnog unosa (300 miligrama).  

Upravo se čita

Image
ekspert za prisluškivanja

'Kad mobitel uđe u ruke istražitelja, teško je sakriti poruke. Obrisane se mogu vratiti'

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Koliko su jaja zapravo zdrava? 

Kolesterol je žućkasta mast koju proizvode jetra i i crijeva, a nalazi se u svakoj našoj stanici. Nosi lošu reputaciju, no kolesterol je ključni građevni blok u staničnim membranama. Također je potreban tijelu da stvori vitamin D, testosteron i estrogen. Sav potreban kolesterol organizam može proizvesi sam, no isto tako unosimo ga kroz namirnice kao što su jaja, sir, meso i maslac. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se donedavno kolesterol povezivao s kardivoaskularnim bolestima, znanstvenici nisu uspjeli pronaći jake dokaze za to pa nove prehrambene smjernice brojnih zemalja, primjerice SAD-a i Velike Britanije, više ne ograničavaju unos kolesterola, već zasićenih masnoća jer one povećavaju razinu lošeg kolesterola u organizmu.

Svako jutro jedno jaje: zašto su jaja dobra za nas? 

Jaja sadrže kolin, sastojak koji snižava rizik od pojave Alzheimerove bolesti, a čuva i jetra. Problem se pojavljujekada se kolin ne apsorbira u krv, već se talži u crijevima, no s jajima to nije slučaj, jer organizam kolin iz jaja gotovo u potpunosti apsorbirau krv. 

Osim kolina, jaja su i odličan izvor luteina koji je zaslučan za zdravlje očiju. Jaja su proteinska namirnica, a znamo da su proteini ključni za izgradnju mišića i općenito funkcioniranje organizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svakom slučaju jaja su zdrava namirnica i dobro je uvrstiti ih u prehranu. Omlet za doručak dugo će vas držati sitima i dati vašem tijelu sve potrebne nutrijente.

Više s weba

Pročitajte još

Image
Česta ljetna boljka

Hrana za proljev: što jesti, a što izbjegavati

Više s weba