Tajna je u kapsaicinu

Kajenski papar: Začin koji će svaki obrok pretvoriti u bombu zdravlja

Image
Foto: Pexels

Kajenski papar ima niz prednosti za naše zdravlje

2.11.2019. u 15:02/ Život i stil

Kajenski papar definitivno zaslužuje svoje mjesto na listi najzdravijih namirnica. Radi se o začinu koji se koristi i u tradicionalnoj medicini, a poseban je zbog jednog sastojka - kapsaicina.

Ovaj aktivni sastojak nalazi se u papričici i "to je ono što čini kajenski papar toliko ljutim", kaže profesor Jamie Alan za Woman's Health.

Ove ljute papričice sadrže više kapsaicina od slavnih jalapeno paprika, a u njemu leži i čar ovog začina.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako kajenski papar djeluje na organizam?

1. Ubrzava metabolizam

Kapsaicin podiže tjelesnu temperaturu što znači da tijelo troši više kalorija. Kajenski papar tako ubrzava metabolizam, tvrdi nutricionistica Keri Gans. Međutim, još uvijek nije jasno koliko jako djeluje i treba uzeti u obzir da kajenski papar na hamburgeru neće poništiti kalorije iz sendviča.

Upravo se čita

Image
IZNENAĐUJUĆA REAKCIJA

Poznati hrvatski olimpijac stao u obranu MMA borca s Platka: 'Branio se, nije prvi napao'

2. Sadrži antioksidanse

Znamo da su antioksidansi izuzetno korisni za zdravlje organizma. Radi se o spojevima koji zaustavljaju ili usporavaju propadanje stanica. Kajenski papar sadrži puno vitamina C i karotenoida, kaže nutricionistca Sonya Angelone.

"Papričice dokazano zaustavljaju proces oksidacije u tijelu, a posebno djeluju kad govorimo o kolesterolu i trigliceridima", objasnila je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Liječi upale

Kajenski papar može čak ublažiti bol i upale u zglobovima i mišićima. Kapsaicin je ponovno ovdje glavni akter. Naime, poboljšava cirkulaciju što znači da ubrzava oporavak oštećenog tkiva i osigurava dovoljan prijenos nutrijenata do tkiva. 

Tko ne bi trebao unositi kajenski papar?

Ljuta hrana općenito, pa tako i kajenski papar, nisu za sve.

"Iako ljuta hrana ne uzrokuje žgaravicu, može ju pogoršati", kaže nutricionistica Alissa Rumsey. Pokušajte izbjegavati ovaj začin ako imate osjetljiva crijeva i probavu. Tako bi osobe koje boluju od gastritisa, divertikulitisa ili sindoma iritabilnog crijve trebale posebno paziti na unos ovog začina.

Više s weba

Pročitajte još

Image
I što napraviti

Grudi u menopauzi: kakve promjene možete očekivati

Više s weba