neželjeni učinak

Kava nas "diže", ali i spušta. U čemu je kvaka?

Image
Foto: Pexels

Kofein je nakonzumiraniji svjetski stimulans, no ne utječe na svakoga jednako

27.9.2019. u 9:04/ Život i stil

Neki ljudi mogu popiti i pet-šest šalica kave na dan, a da osjete vrlo slab učinak kofeina, dok je drugima i jedna previše.

  • Zanimljivo je da nas taj isti kofein koji nas "diže" čini umornima. Kako to?

Kofein blokira adenozin, kemijsku supstancu u mozgu koja utječe na ciklus spavanja i budnosti. Razina adenozina raste u jutarnjim satima i pada pred počinak. 

Molekule adenozina se vežu za receptore u mozgu, usporavaju njegove aktivnosti, odnosno smiruju nas i pripremaju za spavanje. Kofein sprječava da se to dogodi vezanjem na adenosinske receptore.

Tijelo brzo apsorbira kofein tako da ljudi mogu osjetiti njegove učinke u roku od nekoliko minuta. Zapravo, tijelo apsorbira 99% kofeina u roku od 45 minuta od konzumiranja. Jednom kada u potpunosti metabolizira kofein, njegovi učinci će nestati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Utječe na vas, iako niste ni svjesni: trenutak u danu kada biste trebali prestati s konzumacijom kave

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Upravo se čita

Image
KOMENTAR MOJMIRE PASTORČIĆ

Kada nekog tko leži na tlu svom snagom udarite nogom u glavu - to je prekršaj. To nas je naučila hrvatska policija

Pretjeruju s kofeinom: mladi Talijani piju previše kave

Dužina zadržavanja kofeina u tijelu varira od osobe do osobe. Iako kofein blokira receptore adenozina (odnosno sprječava mozak da se pripremi za san), on ne utječe na proizvodnju novih molekula adenozina pa kada se kofein istroši, molekule adenozina nastavljaju svoju zadaću, odnosno vežu se za receptore, što uzrokuje pospanost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljudi koji redovito piju kavu mogu stvoriti otpornost na kofein pa njih kava neće razbuđivati.

  • Koliko kave smijemo popiti dnevno?

Preporuke za prehranu koje je izdala Američka udruga nutricionista savjetuju da 400 miligrama bude gornju granica kofeina koja se dnevno smije unijeti u organizam.

Kod trudnica preporuke su drugačije jer se u njihovom tijelu kofein može zadržati 16 sati dulje, no kod drugih. Trudnice stoha ne bi smjele prekoračivati dozu od 200 miligrama dnevno. 

Više s weba

Pročitajte još

Image
informirajte se

Čajevi u trudnoći: koje smijete, a koje ne smijete piti dok čekate bebu

Više s weba