PREHRANA PREMA BIORITMU

Koliko ste usklađeni sa svojim biološkim satom?

Image

Već dugo traje rasprava o povezanosti onoga ŠTO jedemo i vremena KADA jedemo

13.9.2019. u 10:00/ Promo

Svi smo čuli klasične tvrdnje poput “ako želite smršaviti, nemojte jesti nakon 19 sati”, “ujutro na prazan želudac najprije popijte čašu tople vode s limunom” i slično. Neke od tih tvrdnji su znanstveno dokazane, neke pak nisu, no činjenica je da ciklus kretanja Sunca utječe na mnoge od procesa koji se odvijaju u našim tijelima, uključujući i probavljanje hrane.

Kronobiologija je grana biologije koja proučava ritam živih organizama. Mnogi procesi koji imaju fiziološku i nutritivnu važnost za naše tijelo odvijaju se u 24-satnim ciklusima. Unutar tih ciklusa, na naš unutarnji sat djeluju signali iz naše okoline kao što su svjetlo i tama, zvukovi, vremenski uvjeti, te uzimanje jela ili pića.

Image
Foto:
Image

Nedavna su istraživanja pokazala da vrijeme uzimanja obroka može imati značajnu ulogu u regulaciji tjelesne težine. Tako je u jednom istraživanju provedenom na ljudima koji su provodili dijetu za mršavljenje dokazano da je kod osoba koje su svoj glavni obrok uzimali kasno (nakon 15:00) gubitak tjelesne težine bio značajno manji nego kod osoba koje su taj obrok uzimale ranije (prije 15:00).

6 načina da se uskladite sa svojim biološkim satom

  • Dan započnite sa zdravim i potpunim doručkom
  • Jedite redovito – nađite raspored koji vam odgovara i nastojte ga se maksimalno pridržavati
  • Pojedite tri glavna obroka i po potrebi jedan ili dva zdrava međuobroka
  • Ako je moguće, planirajte unaprijed svoje dnevne obroke i izbjegavajte preskakanje glavnih obroka – ručak i večera važni su koliko i doručak!
  • Vaši obroci neka budu uravnoteženi i nastojte ne povećavati energetski unos tijekom dana (naspram prijašnjeg dana)

Zamjenski obroci

No, što ako nemate vremena za pripremu obroka? Možda kasnite na sastanak, zaspali ste ili jednostavno želite više vremena posvetiti nekom hobiju – današnji užurbani ritam ponekad ne ostavlja dovoljno vremena za sve naše interese. U tom slučaju, dobar izbor su zamjenski obroci za kontrolu tjelesne težine, kao što su formulirani shakeovi. Upravo oni su se u brojnim istraživanjima pokazali  praktičnom metodom kontrole težine, kao i izvorom ključnih nutrijenata potrebnih organizmu. Da bi se taj cilj mogao postići, zamjenski obroci moraju biti vrhunski i znanstveno istraženi te ispunjavati pojedinačne potrebe ljudi kako bi svakome pružili ono što im je potrebno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto:
Image

Herbalife Nutrition Formula 1 Nutritional Shake Mix predstavlja bogat i kremast shake koji se može pripremiti u nekoliko trenutaka i nudi odlično uravnotežene količine visokokvalitetnih proteina te esencijalnih makronutrijenata i mikronutrijenata, što ga čini odličnim zamjenskim obrokom za kontrolu tjelesne težine.

Više informacija pročitajte na linku.

Upravo se čita

Image
LET 3 KOD MOJMIRE

O pobjedi: 'To su sile kozmičke zavjere, kao da nas guraju da pobijedimo na Dori, pa i na Euroviziji'

Garaulet M, Gómez-Abellán P, Alburquerque-Béjar JJ, Lee YC, Ordovás JM, Scheer FA. Timing of food intake predicts weight loss effectiveness. Int J Obes (Lond) 2013 Jan; 29.

Heymsfield SB, van Mierlo CA, van der Knaap HC, Heo M, Frier HI. Weight management using a meal replacement strategy: meta and pooling analysis from six studies. (Kontrola tjelesne težine uz pomoć strategije zamjenskih obroka: meta analiza i pooling analiza iz šest ispitivanja) Int J Obes Relat Metab Disord. 2003;27(5):537-49

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za kontrolu težine: Zamjena dvaju glavnih dnevnih obroka zamjenskim obrocima u sklopu prehrane s ograničenim energetskim unosom pridonosi gubitku tjelesne težine. Za zadržavanje optimalne težine: Zamjena jednog od glavnih dnevnih obroka zamjenskim obrokom u sklopu prehrane s ograničenim energetskim unosom pridonosi održavanju tjelesne težine nakon gubitka tjelesne težine.

Više s weba

Pročitajte još

Image
žensko tijelo

Menstruacija poslije poroda: Što očekivati i kada stiže?

Više s weba