višak kilograma

Mršavimo li teže s godinama? Liječnica objašnjava kako lakše izgubiti kilograme

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Uz nove strategije i dobar pristup tijelu i umu moguće je biti u punoj snazi bez viška kilograma, objašnjava liječnica Amy Shah

14.8.2019. u 11:20/ Život i stil

Liječnica intergrativne medicine Amy Shah kaže da godine nisu problem kada je u pitanju gubitak kilograma. "Svaki tjedan u svojoj praksi i zajednici razgovaram s bezbroj žena i muškaraca koji su u najboljoj formi u svom životu kako stare. To ne znači da je lakše - to je zato što oni koriste različite strategije koje su se razvile s godinama", objašnjava Amy Shah za Mindbodygreen te dodaje da se s godinama mijenja otpornost na leptin, upale i razina hormona i zbog toga ne možemo biti nepromišljeni kao u mladosti. Tijelu treba duže da se oporavi i zacijeli i manje je naoružano hormonima koji sagorijevaju masnoću.

Uz nove strategije i dobar pristup tijelu i umu moguće je biti u punoj snazi bez viška kilograma: 

1. Važna je povezanost uma i crijeva

"Ključno je znati kako se osjećate zbog hrane. To je veza uma i crijeva. Na primjer, pacijenti znaju da hrana koju danas jedu određuje kako će se osjećati sutra. To znači da vam pizza ne izgleda tako dobro ako danima nakon toga osjećate nadimanje, umor i glavobolju. Vaša crijeva 'razgovaraju' s vama o tome kako što djeluje na vaše tijelo i zbog čega se osjećate izvan ravnoteže, kaže te dodaje da su mnogima trebale godine da se konačno uspostavi ta veza

"Moj savjet je da nakon večere razmislite o tome kako se osjećate, i sljedeće jutro. Jeste li se zbog večere osjećali dobro? Ako se ne osjećate dobro konzumirajte nešto drugo", savjetuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Kontrolirajte stres

"To je najvažniji razlog zašto vidim starije ljude u najboljoj formi u njihovom životu. Znaju prepoznati i nositi se sa stresom. Mnogi od njih više su ispunjeni i usredotočeni na svrhu - možda su počeli moliti ili meditirati. Biti pun kofeina i bez sna nije dobar recept za gubitak kilograma i dobro zdravlje", dodaje.

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(Foto: Thinkstock)

Upravo se čita

Image
GROZNO PONAŠANJE

Hrvatski navijači doživjeli torturu u Švedskoj: 'Sve smo ispratili s osmijehom i ponosom'

3. Promijenite fokus u vježbanju

"Stalno se ponavljam, ali morate odabrati vježbanje koje nije kazna. Pacijenti koji se vesele vježbanju. Pacijenti koji se raduju aktivnosti su oni koji se toga pridržavaju i imaju rezultate. Na primjer, stogodišnjaci često navode ugodne vježbe kao što su plivanje ili hodanje kao ključ njihove dugovječnosti. Gubitak kilograma i dobro zdravlje su maraton - one aktivnosti koje možete raditi svaki dan, tjedan po tjedan su vaš ključev za pobjedu", kaže za Mindboygreen

Postoje neke stvari koje se neizbježno mijenjaju s godinama:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • pad hormona
  • gubitak mišićne mase
  • kosti gube minerale i gustoću
  • ukupna količina masnoće neprestano raste - stariji ljudi mogu imati gotovo trećinu više masti nego kad su bili mladi
  • usporavanje metabolizma

Više s weba

Pročitajte još

Image
I što napraviti

Grudi u menopauzi: kakve promjene možete očekivati

Više s weba