hrana glavu čuva

Obratite pažnju na ono što vam je u tanjuru: Određene prehrambene navike uvelike utječu na razvoj depresije

Image
Foto: Pexels

Znanstvenici vjeruju kako razni spojevi koji se nalaze u namirnicama igraju značajnu ulogu u zaštiti mentalnog zdravlja

13.11.2019. u 11:32/ Život i stil

Prema studiji koja je nedavno objavljena na portalu EurekaAlert, a koju su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Torontu, na pojavu depresije uvelike utječu prehrambene navike osobe.

Nije novost da nutritivno siromašna prehrana škodi tijelu, no sada se pokazalo da ima i veliki negativan utjecajna psihu. Rezultati istraživanja su pokazali da žene i muškarci koji jedu premalo voća i povrća imaju veći rizik da obole od depresije. Rizik se dodatno povećava kod muškaraca koji u organizam unose previše masnoća, a premalo omega-3 masnih kiselina. 

Šipak voće - Voće koje ima posebne blagodati

Ovo nije prva studija koja je otkrila da konzumiranjem više voća i povrća možemo umanjiti rizik od depresije, no i dalje ostaje nerazjašnjena točna veza između depresije i prehrambenih namirnica. Znanstvenici vjeruju kako razni spojevi koji se nalaze u voću i povrću igraju ulogu u zaštiti mentalnog zdravlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Također, primjećuju kako hranjivi sastojci - posebno određeni vitamini i minerali - koji se nalaze u povrću i voću, snižavaju koncentraciju C-reaktivnog proteina u plazmi (CRP), biomarkera za upale koja je povezana s depresijom.

Upravo se čita

Image

Svećenicima zbog povišice, plaće i 1040 eura. Pitali smo vas kad ste je vi primili: 'Uf...'

Razni minerali i vitamini (npr. magnezij, cink, selen) prisutni u voću i povrću mogu smanjiti koncentraciju C-reaktivnog proteina u plazmi.

"Povećan unos omega-3 masnih kiselina može utjecati na stanične membrane središnjeg živčanog sustava i sastav fosfolipida, što može promijeniti strukturu i funkciju  proteina te utjecati na neurotransmisiju serotonina i dopamina", stoji u zaključku studije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Psihologinja Župarić: 'Depresiju je nemoguće samo tako isključiti'

Na depresiju, osim prehrane utječu i drugi čimbenici poput društvenog faktora (pokazalo se da su imigrantice bile depresivnije od žena rođenih u Kanadi, gdje je provedena studija) te zdravstvenog stanja - kronični bolovi i bolest značajan su faktor kada govorimo o riziku za razvoj  depresije. 

Želite li poboljšati raspoloženje i umanjiti rizik za razvoj depresije u svoju svakodnevicu uvedite tjelovježbu jer potiče lučenje hormona sreće oksiticina i endorfina te jača imunitete čime prevenira bolesti. 

Više s weba

Pročitajte još

Image
slušajte svoje tijelo

Stiže beba: 7 jasnih znakova da se bliži porod

Više s weba