zdravije opcije

Organizam nam tiho šapuće: doznajte što vam nedostaje u tijelu kada žudite za nekom hranom!

19.10.2015. u 18:08/ Željka Felbar

Magnezij, krom, glukoza, natrij - kad god nam nešto u organizmu nedostaje, on nam šalje signale. I to uglavnom preko neopisive žudnje za nekom hranom koja sadrži ono što nam nedostaje. No, oprez, često žudimo za nezdravim stvarima, koje imaju svoju zdravu alternativu

Često vas opere neopisiva žudnja za kockicom čokolade ili hrskavim čipsom? Ne brinite, niste jedini. No, iza te sulude žudnje stoji nešto više od puke želje za slatkim ili slanim.

"Naš organizam evolucijski je formiran na način da instinktivno traži nutrijente koji mu nedostaju. Međutim, u današnjem svijetu gdje namirnice nisu dostupne na jedan način kao što su bile prije niza tisuća godina, jednostavno nismo se dovoljno dobro prilagodili upravo slušanju naših potreba", pojašnjava  nutricionistica Karmet Matković Melki.

Stoga, posežemo za namirnicama koje prividno odgovaraju tim potrebama. Drugim riječima, kada nam se jede slani čips, naše tijelo ne traži baš njega već nam nedostaje natrij. I zato ne reagirajte na prvu. Postoje zdravija rješenja.

Dakle, kada vas ulovi želja za slanim, umjesto čipsa radije pojedite mrkvu. Međutim, uvijek je tu prisutna i emocionalna komponenta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Određeno emocionalno stanje koje nas smiruje, opušta. Kad smo nervozni, najčešće posežemo za takvim namirnicama", dodaje Karmet Matković Melki.

Poanta je naučiti što tijelu nedostaje pa takve namirnice zamijeniti stvarnim izvorima nutrijenata. Primjerice, želju za slatkim tumačite na sljedeći način:

Upravo se čita

Image
PROF. ZORIČIĆ UPOZORAVA

Droga koja kosi mlade Amerikance. Doslovno se uguše i od vrlo niskih doza: 'Kad dođe kod nas glave će se gubiti'

"Mineralne tvari koje jednim malim dijelom jesu prisutne u čokoladi, ali ustvari čokolada ih ne sadrži u većim koncentracijama. Od kroma, kalija, mangana, magnezija, sumpora", naglašava nutricionistkinja. 

I tu imamo zdravu alternativu - slatkiše zamijenite sušenim voćem i orašastim plodovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kada govorimo o kiselim namirnicama, često nam tijelo podsvjesno traži vitamnine. Tu su nam prvenstveno vitamin C kojega možemo naći u crvenoj paprici, ali i u agrumima", savjetuje nutricionistkinja Karmen Matković Melki.

Ako se pojavi potreba za masnim, junk food treba zaobilaziti u širokom luku. 

"Kombinacija nekakvog povrća koje se može dobro začiniti zajedno s maslinovim uljem ili su to nekakve domaće paštete gdje vi možete napraviti od različitih sastojaka", nudi alternativu Matković Melki.

Želja za pekarskim proizvodima znak je da zapravo treba svratiti na tržnicu, a ne u pekaru, jer tijelu nedostaje glukoza. Malo samokontrole i stvarnog slušanja svoga tijela, pokazat će nam put do izlaza iz začaranog kruga lažne žudnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više s weba

Pročitajte još

Image
Čest problem

Neugodni bolovi oko pupka: kojih je 11 mogućih uzroka

Više s weba