Biljna prehrana

Pet najboljih izvora probiotika za vegane

Image
Foto: Thinkstock

Probiotici su korisne bakterije koje žive u našem tijelu i imaju nekoliko zdravstvenih prednosti

25.9.2018. u 14:15/ Život i stil

Jogurt je jedan od najpopularnijih prehrambenih izvora probiotika, ali nije prikladan za vegane. Srećom, postoji mnogo drugih načina da ljudi na biljnoj prehrani unose više probiotika.

1. Kiseli kupus

Bogat je probioticima, kao i kalijem i vitaminima C i K. Lactobacillus bakterije na kupusu pretvaraju svoje šećere u mliječnu kiselinu. Najbolje je odabrati nepasterizirani proizvod, jer pasterizacija uništava većinu dobrih bakterija.

2. Ukiseljeno povrće

Sjeckanje povrća u slanoj vodi stvara ukusni probiotik koja je pogodna za vegane. Moguće je fermentirati gotovo sve povrće, ali neke od najpopularnijih mogućnosti su:

Image
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Image
Marko Prpić/PIXSELL

(FOTO: Marko Prpić/PIXSELL)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • krastavci
  • mrkve
  • rotkvice
  • karfiol
  • crvene paprike

Iako je fermentirano povrće bogato s nekoliko hranjivih tvari, oni također sadrže puno natrija. Da bi se izbjegle opasnosti povezane s previše soli, kao što su visoki krvni tlak i zadržavanje vode, ljudi bi trebali uživati u kiseloj hrani u umjerenim količinama.

3. Kombucha

Kombucha je fermentirani čaj koji posljednjih godina sve više vraća popularnost. Kombucha sadrži niske razine alkohola. Neke verzije sadrže dovoljno alkohola kako bi ih klasificirali kao pivo, pa možda neće biti prikladni za neke ljude, uključujući one koji su trudnice ili dojilje.

Upravo se čita

Image
375 tisuća tona

Gomila mulja brine stanovnike Ivanje Reke! Potraga o tempiranoj ekološkoj bombi na rubu Zagreba

4. Tempeh

Tempeh je sličan tofuu, ali uključuje fermentaciju soje. Kao rezultat ove fermentacije, tempeh je bogat probioticima i proteinima. Njegova čvrsta tekstura čini ga prikladnom za uporabu u raznim jelima. Vegani mogu koristiti tempeh u salatama, pomfritima, hamburgerima, sendvičima i još mnogo toga. Također je izvrstan izvor proteina.

5. Miso

Bogata antioksidansima, vitaminima B i korisnim bakterijama, miso juha je izvrsna opcija za vegane koji traže probiotičke pripravke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostale namjene za miso paste uključuju:

  • salata
  • umaci 
  • marinade

Vrlo je bitno koristiti toplu, a ne vruću vode pri rađenju miso juhe, jer visoke temperature ubijaju probiotičke bakterije.

Prednosti probiotika

Istraživanja o prednostima probiotika za zdravlje su u tijeku, ali različiti sojevi bakterija imaju niz različitih učinaka na tijelo. Možda je najbolje jesti razne namirnice bogate probioticima kako bi se osiguralo da različiti sojevi uđu u tijelo.

Neke od potencijalnih prednosti probiotika su :

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • poboljšana probava
  • smanjeni rizik od raka
  • vaginalno zdravlje
  • mentalno zdravlje:
  • manje nuspojava antibiotika
  • smanjeni rizik od metaboličkih bolesti
  • upravljanje dijabetesom

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Više s weba

Pročitajte još

Image
I što napraviti

Grudi u menopauzi: kakve promjene možete očekivati

Više s weba