vrijeme promjene

Program samopomoći pomaže ženama sa simptomima menopauze na poslu

Image
Foto: Thinkstock

Ženama simptomi menopauze mogu stvarati veće probleme na radnom mjestu nego u drugim okolnostima jer ne mogu utjecati na vlastiti osjećaj nelagode

23.1.2018. u 8:12/ Hina

Znanstvenici su utvrdili da su žene koje su naučile upravljati svojim osjećajima i mislima mogle značajno ublažiti navale vrućine na radnom mjestu. Ženama simptomi menopauze mogu stvarati veće probleme na radnom mjestu nego u drugim okolnostima zbog toga što ne mogu kontrolirati primjerice temperaturu u prostoriji i ne mogu utjecati na vlastiti osjećaj nelagode, stresa i druge faktore, kaže koautorica studije psihologinja Myra S. Hunter s Kings College London.

Ona je kazala da sve žene ne žele uzimati hormonsku nadomjesnu terapiju iako je ona učinkoviti način liječenja menopauzalnih simptoma.

Kognitivna bihevioralna terapija koristi se od 1960-ih kako bi se liječio čitav niz zdravstvenih problema uključivši tjeskobu, depresiju i probleme spavanja.

“Ta terapija nudi ženama koje imaju problematične simptome na radnom mjestu jednostavno nemedicinsko rješenje. Primjena te terapije pomogla je ženama da kontroliraju simptome i imala je širi utjecaj na spavanje i opći osjećaj dobrobiti”, kazala je Hunter.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

Ta je terapija poboljšala njihovu radnu učinkovitost jer su bolje spavale, patile od manje tjelesnih simptoma, osjećaja nelagode i problema s pamćenjem i koncentracijom.

Upravo se čita

Image
rat s inspektorima

Bojanje kose digla za 9 centi, šišanje za 36 i dobila kaznu od 3300 eura: 'Očajno...'

Prema radu objavljenom ovog mjeseca u časopisu Menopause znanstvenici su napisali knjižicu za samopomoć kako bi omogućili ženama da same svladaju tehnike te terapije. Knjižica je sadržavala poglavlja o stresu na poslu i kako o problemima menopauze razgovarati na poslu.

Menopauza je još uvijek često tabu tema na poslu, kaže Hunter.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Studija je obuhvatila 124 zaposlene žene u postmenopauzi koje su imale najmanje deset valova vrućine ili noćnog znojenja tjedno. Nasumice je odabrana polovica žena koje su dobile knjižicu uz CD s opisom tehnika disanja i opuštanja.

Žene obuhvaćene studijom imale su prosječno 56 valova vrućine i noćnog znojenja tjedno. Na posao su kasnile, odlazile ranije ili izostajale s posla prosječno dva dana mjesečno zbog simptoma menopauze.

Ispitanice su nakon šest i nakon 20 tjedana ispunile upitnike. U skupini koja je koristila tehnike samopomoći učestalost valova vrućine i noćnog znojenja smanjila se 24 posto tijekom šest tjedana i 35 posto nakon 20 tjedana. U kontrolnoj skupini koja nije koristila nikakve tehnike učestalost valova vrućine i noćnog znojenja pala je samo 0,5 posto za šest tjedana i 15 posto nakon 20 tjedana.

Skupina koja je primjenjivala tehnike samopomoći izvijestila je o značajnim poboljšanjima u kvaliteti sna i funkcioniranju u kući, na poslu, u slobodno vrijeme i u društvenim situacijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispitanice koje su primjenjivale tehnike samopomoći u većini su kazale kako im je intervencija olakšala problema valova vrućine i noćnog znojenja. Trećina se odvažila i s nadređenima razgovarati o menopauzi.

Stručnjaci su uočili da je od studije odustao veći broj žena koje su bili u skupini koja je primjenjivala tehnike samopomoći nego u kontrolnoj skupini. Sudionice su to objasnile vremenskim pritiskom zbog kojeg nisu slijedile upute iz knjižice.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više s weba

Pročitajte još

Image
Važan hormon

Nizak progesteron: koji su uzroci i moguće komplikacije

Više s weba