Jeste li znali?

Stručnjaci objasnili: 7 uvjerenja o vježbanju koja nisu dobra za vaše zdravlje

Image
Foto: Pexels

Dosljednost je ključ, a raznolikost u vježbanju i održavanje tjelesne aktivnosti povezano je s boljim zdravljem

17.12.2019. u 13:00/ Život i stil

Teško je vježbanje uključiti u brzu svakodnevicu, bez obzira što svi to žele. Postoji mnogi razloga zašto ljudi ne vježbaju, a vlada i mnogo nesporazuma oko vježbanja. Portal Science Alert donosi sedam najčešćih uvjerenja vezanih za vježbanje koja nisu istinita: 

1. Uvijek sam bio fit pa više ne moram vježbati

Nažalost, dobrobiti od vježbanja neće trajati ako sustavno ne vježbate. Značajno smanjenje ili nevježbanje znači značajan gubitak kardiovaskularne kondicije i izdržljivosti. Dosljednost je ključ, a raznolikost u vježbanju i održavanje tjelesne aktivnosti povezano je s boljim zdravljem.

2. Na nogama sam cijeli dan pa ne moram vježbati

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako se cijeli dan krećete znači da imati visoku razinu fizičke aktivnosti. Ovo sigurno poboljšava vaše zdravlje. Međutim, da biste imali optimalno kretanje važno je ipak se znojiti, ako je moguće barem 150 minuta tjedno.

3. Deset minuta i više

Upravo se čita

Image
KOMENTAR MOJMIRE PASTORČIĆ

Kada nekog tko leži na tlu svom snagom udarite nogom u glavu - to je prekršaj. To nas je naučila hrvatska policija

Dobra vijest je da nove smjernice za vježbanje kažu da bi vježbanje trebalo trajati najmanje deset minuta. Ne postoji minimum koji biste trebali učiniti, ali nošenje vrećica iz trgovine ili poslovi u vrtu su također fizička aktivnost. Nekoliko intervala tijekom dana mogu biti korisni za vaše zdravlje.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(Foto: Pexels)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Imam kroničnu bolest, ne smijem vježbati

Ovo nije istina. Fizička aktivnost pomoći će vam da poboljšate kronično stanje uključujući karcinom, plućne i srčena bolesti. Treba biti aktivan onoliko koliko stanje dopušta, ako moguće je oko 150 minuta tjedno. Također vrlo je važno savjetovati se s liječnikom prije nego počnete s fizičkom aktivnošću, a potražite i savjet fizioterapeuta. 

5. Starost kao izgovor

Ovo nije istina. Istraživanja pokazuju da godine nisu problem sve dok se ne dođe do sredine 90-ih. Mišićna masa i snaga mogu se povećati čak i u zrelijim godinama. Idealno bi bilo uključiti aerobno vježbanje i trening ravnoteže i snage ako imate 65 godina i više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

6. Zbog vježbanja ću biti mršaviji

Ne nužno. Kombinacija kalorijskog deficita s fizičkom aktivnošću može rezultirati gubitkom kilograma. 

7. Osjećam se loše, ne trebam vježbati

Nemojte vježbati ako ste prehlađeni ili vas nešto boli. U većini slučajeva fizička aktivnost je sigurna, ali slušajte svoje tijelo i smanjite intenzitet vježbanja ako se ne osjećate dobro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više s weba

Pročitajte još

Image
informirajte se

Čajevi u trudnoći: koje smijete, a koje ne smijete piti dok čekate bebu

Više s weba