Pašta s pomidorom

Umak od rajčice dobar je za vas - sad je potvrđena još jedna velika prednost

Image
Foto: Thinkstock

Ako povremeno uživate u tjestenini sa svježim umakom od rajčice, onda imam sjajne vijesti za vas

21.5.2018. u 11:17/ Život i stil

Novo istraživanje otkrilo je da kuhani umak od rajčice pomaže poboljšanju aktivnosti probiotika u crijevima.

Probiotička hrana - kao što su određene vrste jogurta, kefira ili kimchija - spadaju u kategoriju 'funkcionalne' hrane jer potiču rad dobrih bakterija u našim crijevima koje doprinose našem cjelokupnom zdravlju na mnoge načine.

Sad su istraživači iz Sveučilišta Politècnica de València u Španjolskoj razmatrali kako crijevne bakterije djeluju s antioksidansima u crijevima. Viša istraživačica Ana Belén Heredia i njezin tim htjeli su vidjeti kako se umak od rajčice - bogat antioksidantima - ponašao u prisustvu dobrih bakterija u crijevima.

A budući da se umak od rajčice može poslužiti sirovi ili kuhani, htjeli su shvatiti kakav će to učinak imati na interakciju antioksidacijsko-crijevnih bakterija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Antioksidansi i probiotici

Rajčice se smatraju zdravom hranom jer sadrže pigment pod nazivom likopen - antioksidans koji pomaže zaštiti stanica od štetnih čimbenika. Postojeća istraživanja također upućuju na činjenicu da rajčica ima probiotička svojstva, tj. da može pojačati aktivnost zdravih bakterija u crijevima.

U trenutnoj studiji, istraživački tim proveo je in vitro pokuse kako bi vidio kako će se Lactobacillus reuteri - jedna od glavnih bakterijskih vrsta koje doprinose zdravlju crijeva - ponašati u interakciji s antioksidansima iz umaka od rajčice i kako će proces kuhanja utjecati na tu interakciju.

Upravo se čita

Image
1998. godište

U studentskom domu u Varaždinu pronađen mrtav student: Tijelo pronašao cimer, oglasila se policija

Sirovo ili kuhano?

Rezultati njihovih eksperimenata - sada objavljeni u časopisu Journal of Functional Foods - pokazali su da je probavni proces rezultirao gubitkom antioksidansa, kako u slučaju sirovog, tako i kuhanih (prženog) umaka od rajčice. Također su vidjeli da prisutnost L. reuteri spriječava da se neki antioksidanti apsorbiraju u krvni sustav.

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istodobno, istraživački tim je utvrdio da antioksidanti iz umaka od rajčice poboljšavaju pozitivne učinke L. reuteri. U tom kontekstu, kuhani umak od rajčice djelovao je učinkovitiji od sirovog ekvivalenta.

Kuhanje umaka također je transformiralo likopen prisutan u rajčici i više je pomoglo očuvati integritet ovog antioksidansa kroz probavni proces, čime se više i apsorbirao.

Ovi rezultati sugeriraju da, kad procjenjujemo zdravstvenu prednost hrane, važno je da ne gledamo samo koje učinke kuhanje ima na njih već i na utjecaj probavnog procesa na te hranjive tvari.

Pročitajte još:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Više s weba

Pročitajte još

Image
mjera je bitna

Znate li koliko badema dnevno smijemo pojesti?

Više s weba