važan za zdravlje

Za jake kosti: 8 namirnica koje su bogate vitaminom D

Image
Foto: Thinkstock

Samo jedna žlica ulja jetre bakalara sadrži oko 1300 IJ vitamina D - više nego bilo koja druga hrana na ovom popisu

12.11.2019. u 14:40/ Život i stil

"Ako smo dnevno izloženi suncu 20 do 25 minuta dobit ćemo dovoljno vitamina D", izjavio je za liječnik Stephan Honig za Health. Ali što ako to nije moguće? Vitamin D povezan je sa snažnim kostima i nižim rizikom od Alzheimerove bolesti, pretilosti i depresije, piše Taste of Home. Iako su količine vitamina D u hrani vrlo skromne, treba pripaziti na unos i obratiti pažnju na ove namirnice: 

Losos

Masna riba poput lososa, bakalara i tune jedan je od najboljih izvora vitamina D. Oko 100 grama ribe sadrži oko 450 IJ vitamina D, a preporučeni dnevni unos je 600 IJ za odrasle osobe.

Image
Foto: Thinkstockphotos.com
Image
Thinkstockphotos.com

(Foto: Thinkstockphotos.com)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jaja

Posebno žumanjci - sav vitamin D u jaju nalazi se u žumanjku.

Upravo se čita

Image
Nakon novih poruka

Plenković o svim aferama citirajući Milanovića: 'To je jedno veliko ništa!'

Kravlje mlijeko

Obična čaša kravljeg mlijeka sadrži najmanje 100 IJ vitamina D, ali količina može biti veća ili manja, ovisno o kvaliteti mlijeka i dodacima. Mlijeko od riže, soje i badema također može biti obogaćeno vitamin D. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žitarice s dodatkom

Razne žitarice sada su obogaćene vitaminom D, a neke mogu sadržavati i više od 300 IJ vitamina D po obroku pa se lako možete približiti svom dnevnom cilju.

Sokovi s dodacima

Poput mlijeka, mnoge sokovi od naranče sadrže dodatni vitamin D. Često se u njima nalazi i kalcij, što je sjajno jer vitamin D pomaže vašem tijelu da lakše apsorbira kalcij.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gljive

Gljive su jedini biljni izvor vitamina D, osim obogaćene hrane. Vitamin D proizvode samo kada su izloženi svjetlu, pa gljive koje se uzgajaju u zatvorenom prostoru mogu ga sadržavati vrlo malo.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(Foto: Pexels)

Ulje jetre bakalara

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo jedna žlica ulja jetre bakalara sadrži oko 1300 IJ vitamina D - više nego bilo koja druga hrana na ovom popisu. Također je bogata omega-3 masnim kiselinama i vitaminom A.

Više s weba

Pročitajte još

Image
I što napraviti

Grudi u menopauzi: kakve promjene možete očekivati

Više s weba