stanite na kraj ljetnim tegobama

Zlata vrijedni savjeti: doznajte kako si možete pomoći u situacijama kad vam nadutost ne da mira

28.6.2016. u 18:19/ Željka Felbar

Ljetne namirnice često nam izazivaju neugodnu nadutost, a mi vam donosimo savjet kako se riješiti ovog problema koji muči mnoge

Nadutost, plinovi i grčevi, začin su gotovo svakom jelu s, primjerice, grahom ili brokulom. No jeste li znali da smo si za većinu problema s nadutim trbuhom krivi sami?

"Jedemo na brzinu, jedemo s nogu, usput gutamo zrak... Ne žvačemo hranu koliko bismo trebali pa onda želudac mora preuzeti funkciju toga što mi nismo sa svojim zubićima prožvakali", pojašnjava nutricionistica Diana Gluhak.

Organizam posebice šokiramo nakon cjelodnevnog gladovanja i obilne večere jer želudac ne stigne proizvesti dovoljno kiseline i enzima za njezinu probavu. Problem je i nedostatak hrane bogate vlaknima, u što spadaju žitarice, sjemenke, voće, povrće, ali i ironično - grah. 

"Iako mislimo da nas napuhuju prokulice, brokule i slično, to nije istina. Problem je u tome što nam se te namirnice rijetko nalaze na meniju, a one su pune vlakana, i onda naše bakterije u crijevima to brzo pojedu i stvore hrpu plinova", kaže nutricionistica Gluhak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga mahurnarke treba češće uvoditi u prehranu, a evo i malog savjeta za primjerice pripremu boba - očistite vanjsku ljusku.

Do nadutosti dolazi i zbog pića za vrijeme jela te nedovoljnog žvakanja hrane.

Upravo se čita

Image
ČEKA SE ODLUKA

Pitali smo vas koga želite vidjeti na klupi reprezentacije: Evo što kažu čitatelji Danas.hr

"Čistim mesožderima i predatorima je svojstveno da kada uzmu komad hrane, da ga otrgnu i progutaju. Iako se mi možda tako volimo osjećati, moj savjet je, prožvačite zalogaj hrane barem 15 do 20 puta, da se ispusti slina i enzimi", savjetuje nutricionistica.

A upravo su enzimi zaslužni za razgradnju namirnica. Kada vidite da je već prekasno i da ste previše pojeli, nuspojave mogu ublažiti ananas ili češnjak, ali i tjelesna aktivnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nakon obroka nemojte ni slučajno leći. Odite van, hodajte, prošećite...", kaže Gluhak.

Još jedan trik - nemojte pojesti sve što stavite na tanjur, već ostavite barem trećinu.

"Naši enzimi, koji su povezani sa želucem, i neurotransmiteri, koji su povezani s našim mozgom, oni nam govore kada smo mi siti. Međutim, oni kasne nekih 20, 25 minuta", pojašnjava Gluhak. 

Odnosno, ako nakon jela odmah osjećamo da smo se prejeli, zamislite što se događa u našem mozgu i organizmu za 20-ak minuta. Nakon svih ovih savjeta, valja uvažiti i one iz narodne medicine - da je najbolji lijek popiti jedan mrzli gemišt, koji rješava sve probleme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više s weba

Pročitajte još

Image
slušajte svoje tijelo

Stiže beba: 7 jasnih znakova da se bliži porod

Više s weba