ima nešto bolje

Znate li da voda nije najbolji izbor kada želimo ugasiti žeđ?

Image
Foto: Pexels

Znanstvenici su otkrili da iako voda jako dobro odrađuje svoj posao - brzo nas i kvalitetno hidrira, još je bolje nešto drugo

26.9.2019. u 9:00/ Život i stil

Kada smo žedni najčešće posežemo za vodom, no ona nije i najbolje rješenje, pokazalo je istraživanje provedeno na škotskom Sveučilištu St. Andrews u kojem su uspoređeni hidratacijski učinci nekoliko različitih napitaka. 

Koliko je zaista djelotvorna voda s limunom?

Znanstvenici su otkrili da iako voda jako dobro odrađuje svoj posao -  brzo nas i kvalitetno hidrira, još je bolje ako u nju dodamo malo šećera, masnoća i proteina.
Razlog je način na koji naša tijela reagiraju na tekućinu, objašnjava za CNN voditelj studije dr. Ronald Maughan.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovakva vrsta napitka djeluje učinkovitije od vode iz ovog razloga. Što više pijemo vodu, to se ona brže prazni iz želuca i apsorbira u krv gdje razrjeđuje tjelesne tekućine i hidirira nas.

Drugi čimbenik je sastav hranjivih tvari u napitku. Primjerice, za mlijeko je dokazano da bolje hidratizira organizam čak i od vode jer sadrži laktozu, bjelančevine imansoće, a svi oni pomažu usporiti pražnjenje tekućine iz želucai održati hidriranost tijela dulje vrijeme.

Upravo se čita

Image
KOMENTAR MOJMIRE PASTORČIĆ

Kada nekog tko leži na tlu svom snagom udarite nogom u glavu - to je prekršaj. To nas je naučila hrvatska policija

Za brži oporavak i ljepšu liniju: što jesti nakon intenzivnog treninga?

Mlijeko sadrži i natrij koji djeluje poput spužve i drži tekućinu u organizmu  pa manje mokrimo. Na isti način djeluju i pripravci za liječenje proljeva. Oni sadžr emale količine natrija, kalija i šećera koji pomažu zadržati vodu u tijelu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo istraživanje nam potvrđuje ono što smo već znali. Elektroliti  poput natrija i kalija doprinose boljoj hidrataciji, a kalorije u napicima usporavaju pražnjenje želuca te time doziraju potrebu za mokrenjem, odnosno voda neće samo proći kroz tijelo, već će se u njemu i zadržati neko vrijeme", objašnjava za CNN nutricionistica Melissa Majumdar. 

Više s weba

Pročitajte još

Image
jednostavno do zdravlja

Kako povećati željezo u krvi: poboljšajte krvnu sliku pomoću hrane

Više s weba